Konaklama Tesislerinin Şehir Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı: Ankara Otellerinin İnstagram Hesapları Üzerine Bir İçerik Analizi

Özet

İletişim çağı olarak adlandırılan günümüzde, serbest pazar anlayışının dünyaya hakim olmasıyla birlikte, iletiler, simgeler ve semboller gibi doğrudan ikna odaklı bilinç yönetimine uygun pazarlama araçları ön plana çıkmıştır. Klasik pazarlama yöntemleri yerini dijital ve kısa süreli mesajlara bırakmış, müşterileri etkileme ve satın alma süreçleri kısalmıştır. İsteklerin ihtiyaçların yerini almasıyla birlikte yoğun bir elektronik bombardımana maruz kalan bireylerin bundan kurtuluşunun imkânsıza yakın olduğu söylenebilir. Bu sürecin her sektörde olduğu gibi turizm endüstrisinin en önemli birleşenlerinden olan konaklama sektöründe de çok hızlı yaşandığı görülmektedir. Sosyal medyanın, hem sektörün bütün ögelerinin hem de bireylerin ‘öztelevizyon’ sahibi olmasının önünü açması, pazarlamanın vazgeçilmez unsurlarından biri olmasını sağlamıştır. Üretici ve tüketici arasındaki mesafeler daralmış, ürünlerin satışı kolaylaşmış, klasik acentecilik yöntemleri tarihe karışmış ve yeni iletişim metodları sosyal medyanın kendi mecrasına uygun bir biçimde harmonize edilmeye başlanmıştır.             Mesaj, kanal, hedef kitle, satış ve memnuniyet üzerine kurulu bu hassas satış macerası içinde farklı kategorilerde pek çok ürün pazarlanmaktadır. Turizm açısından bakıldığında sosyal medya üzerinden satışı yapılan ürün grubu, bazen deniz bazen kar bazen de termal bir su olabilmektedir. Satışı yapılan ürün yelpazesi içinde konaklama tesisleri öncelikli gibi görünse de, buna ortam sağlayan şehrin de tanıtıldığı ve pazarlandığı görülmektedir. Bu çalışma, 2019 yılı istatistikleri itibariyle Türkiye’de video platformları dışında en aktif kullanılan sosyal medya mecrası olma özelliği taşıyan İnstagram’ın, ülkemizin başkenti Ankara’daki konaklama tesisleri tarafından şehir pazarlamasında kullanım etkinliğini ölçümlemek için yapılmıştır.
Yayınlanmış
2019-12-20